Nová sociálna sieť spoločnosti Meta funguje na Slovensku od 14. decembra. Má ako nadviazať na silný nástup, alebo ju postupne čaká osud Clubhousu?
Nová sociálna sieť spoločnosti Meta funguje na Slovensku od 14. decembra. Má ako nadviazať na silný nástup, alebo ju postupne čaká osud Clubhousu?
1. Influenceri, ktorým sociálna sieť logicky prestrela červený koberec v podobe automatického preklápania followerov z Instagramu (ak si to nezakliknú inak). Najmä tí s menším počtom followerov zacítili v Threads šancu rovnakej štartovacej čiary a pustili sa okamžite do vytvárania obsahu, väčšinou osvedčených engagovacích postov s populárnymi kontroverznými témami a sugestívnymi otázkami.
2. Marketéri, ktorí podobne ako pri Clubhouse zacítili šancu stať sa čo najskoršími “early adoptermi” a budovať si na tom renomé odborníkov, ktorí sa v nových veciach vyznajú, takže ich klienti sa nemusia báť (a stačí si ich najať).
No a potom ostatní ľudia, ktorých ste spoznali najmä podľa otázky: “Na čo to tu je dobré a čo sa tu dá robiť?”
Že ste na (aspoň pre Európanov) novej sociálnej sieti ste spoznali podľa toho, že väčšina ľudí sa na Threads rozprávala… o Threads. Okrem automaticky preklopeného obsahu (ktorý si však väčšina ľudí pozrela predtým na Instagrame) pripomínala sociálna sieť letný tábor izolovaný od skutočného sveta, ktorý žije najmä tým, čo sa deje na jeho dvesto metroch štvorcových:
“Lol, už sú tu aj influencerky z OnlyFans.”
“Môže mi niekto vysvetliť, prečo mi algoritmus zobrazuje (doplň tému)?”
“Prestaňte už písať stále dokola (doplň, čo všetci píšu stále dokola).”
Nepomáhali tomu ani slabo nasýtené a zorientované algoritmy pripomínajúce “slovenské” playlisty na Spotify. Užívatelia dostávali do feedu príspevky, ktoré často spĺňali iba jediné kritérium, že boli od Slovákov a Čechov.
Po dvoch mesiacoch začínajú Threads konečne pripomínať regulérnu sociálnu sieť, aj keď stále značne nudnú a ospalú. Výhodou oproti oveľa akčnejšiemu Twitteru je menej extrémizmu a nenávisti, oproti príbuznému textovo zameranému Facebooku sú Threads svieže v tom, že na nich nenájdete príliš veľa “boomerov” a bežných postarších ľudí z menších miest, čo krásne vidno na profile agilného Andreja Danka, ktorý sa snaží prinášať rovnaký obsah ako na Facebooku, no odmenou mu je skôr výsmech.
To, že Threads zrejme nesvitá na svetlé zajtrajšky, cítiť z najdôležitejšieho ukazovateľa: absencie komerčného obsahu. Sieť zatiaľ neponúka veľa reklám a ani influenceri to na nej nepreháňajú s komerčnými spoluprácami. Pre pamätníkov predprieskumníkového Facebooku je to síce príjemná nostalgia, no Meta s takýmto výsledkom pravdepodobne dlhodobo spokojná nebude.